Nevyzvednuté zboží
Co se stane, když si nevyzvednete zboží zaslané na dobírku?
Plánujete objednat zboží na dobírku, ale nejste 100 % přesvědčení, že ho převezmete? V tom případě je důležité znát důsledky, které to může mít pro Vás, ale také pro nás. Pojďme si to společně shrnout.
Jak to vidí zákon?
Podle § 2118 zákona č. 89/2012 Sb. je kupující povinen zaplatit kupní cenu a převzít zboží. Námi je zboží předáno kupujícímu dle § 2090 ve spojení s § 2091 odst. 1) téhož zákona okamžikem předání dopravci, přičemž od tohoto okamžiku vám plyne povinnost si zboží po jeho doručení převzít. Nepřevzetím zásilky porušujete nejen smluvní vztah mezi námi a Vámi, ale i ustanovení tohoto zákona.
Co to v překladu znamená?
Pokud si zásilku nevyzvednete, bude vrácena zpět do našich rukou. To pro nás znamená náklady na dopravu tam i zpět, což není fér vůči naší snaze poskytnout vám co nejlepší služby.
Odesláním objednávky a jejím následným přijetím a potvrzením z naší strany vznikla platná kupní smlouva v plném rozsahu účinná dle našich obchodních podmínek, které jste odsouhlasil/a v posledním kroku před odesláním objednávky.
To, že zásilku nepřevezmete, neznamená, že jste ji stornovali nebo že jste odstoupili od kupní smlouvy.
Nebyla k nám doručena jakákoliv žádost o změnu nebo zrušení objednávky až do doby expedice nebo jejího nejzazšího vyzvednutí na vámi zvoleném místě. Podle zákona máme nárok na kompenzaci nákladů na poštovné a balné, pokud zboží nevyzvednete. Tato kompenzace je právně vymahatelná, protože tím došlo k porušení kupní smlouvy. Prosíme vás, abyste platbu provedl/a co nejdříve.
Preferujete platbu převodem? Neváhejte nás kontaktovat.
Možnosti řešení
- O objednávku již nemáte zájem? Dejte nám vědět co nejdříve, abychom mohli zásilku zrušit a předešli tak zbytečným nákladům.
- Chcete zásilku znovu odeslat a cokoliv změnit? Kontaktujte nás a dohodneme se na novém doručení.
Naše doporučení
Před provedením objednávky si dobře rozmyslete, zda máte o zboží opravdu zájem. Pokud si nejste jisti, zda zboží zvládnete vyzvednout, raději si vše znovu promyslete a pak teprve objednejte.
Závěrem
Nepřevzetí zásilky má přímý dopad nejen na vás, ale i na náš eshop. Každou zásilku pečlivě balíme, kontrolujeme a odesíláme. Pokud si zboží nevyzvednete, zásilku musíme rozbalit, zkontrolovat a obaly zlikvidovat. Tento postup nás stojí čas i peníze. Měsíčně velké internetové obchody tímto stylem přicházejí o miliony korun. Pro maloobchod to může být dokonce likvidační.
Prosíme Vás tedy o férovou komunikaci, vždy spolu dokážeme najít řešení přijatelní pro všechny. Děkujeme, že respektujete naše podmínky a Pevně věříme, že budete s našimi produkty spokojeni.
Děkujeme, že jste součástí naší kratomové rodiny.
Ondřej a Jiří Tanistrovi z Kratomuj.cz